Jak wynika z raportu „Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków”, w ostatnich latach świadomość dotycząca zdrowego odżywiania sukcesywnie rośnie. Na lepsze zmieniają się również nasze nawyki żywieniowe. Zmiany te postępują jednak bardzo powoli. Wciąż brakuje przystępnie zaprezentowanych i uporządkowanych źródeł na temat zdrowej, urozmaiconej diety oraz jej wpływu na środowisko. Obecnie aż 75% spożywanego przez ludzi jedzenia pochodzi z uprawy zaledwie 12 gatunków roślin oraz hodowli 5 gatunków mięsa. Zależność od tak niewielkiej liczby pokarmów szkodzi zarówno nam, jak i naszej planecie.

Wiedza na ten temat powinna być przekazywana dzieciom już od najmłodszych lat. To one wkrótce staną się dorosłymi i to właśnie one będą decydowały o przyszłości świata. Aby mogły dokonywać mądrych i świadomych wyborów, potrzebna jest rewolucja! Dlatego, Knorr razem z ProVeg, mówią głosem dzieci i uczą je zdrowych nawyków żywieniowych, by mogły zaadaptować je we własnym domu i środowisku. Razem możemy PrzyGotować Lepszy Świat!

Z raportu IPSOS „Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków” wynika, że 34% rodziców dzieci w wieku od 3 do 8 lat nie jest pewna, jakie jedzenie jest dla ich pociech odpowiednie. W konsekwencji napoje gazowane oraz słodycze stanowią obecnie od 7 do 12% wydatków wszystkich gospodarstw domowych na żywność. Dodatkowo, Polacy jedzą bardzo monotematycznie, bazując przede wszystkim na kuchni obfitej w tłuste i mięsne dania, jednocześnie ograniczając liczbę spożywanych warzyw. Nie zdają sobie również sprawy z tego, że to, co jemy, ma wpływ nie tylko na nas, ale i na środowisko, w którym żyjemy.

Rodzice coraz większą wagę przykładają do diety swoich dzieci i jej wpływu na zdrowie. Niemal 1/3 osób posiadających potomstwo w wieku od 3 do 8 lat deklaruje, że nie jest zadowolona z tego, jak wygląda dieta ich dzieci. 28% badanych przyznaje również, że są zaniepokojeni ich wagą.

Większość dzieci zjada drugie śniadanie w szkole. Najczęściej są to kanapki z wędliną i serem oraz owoce popijane wodą mineralną lub sokami. Pomiędzy posiłkami najmłodsi spożywają również przekąski. Jak pokazują badania, 2/3 z nich przeważnie kupuje je samodzielnie, często nie zdając sobie sprawy, jaki wpływ mają na ich zdrowie i samopoczucie.

Dodatkowo, według raportu GfK Polonia „Junior Shopper 2018”, co trzecie dziecko, będąc z rodzicami na zakupach, nalega na kupno produktu, na który aktualnie ma ochotę. Są to głównie słodycze i lody. Około 85% rodziców ulega dzieciom i dokonuje zakupu niezdrowych produktów.

Te dane pokazują, jak ogromny wpływ na dietę dzieci mają one same. To właśnie dlatego postanowiliśmy zachęcić najmłodszych do rewolucji żywieniowej! Chcemy ich zainspirować do wprowadzania do diety zróżnicowanych składników, jak rośliny strączkowe i inne warzywa, a także różnorodne produkty zbożowe, dzięki którym nie tylko dostarczamy organizmowi więcej składników odżywczych, ale również dbamy o środowisko naturalne.

W Knorr wierzymy, że najlepszym sposobem na zmianę nawyków żywieniowych Polaków jest zainteresowanie „dobrym jedzeniem” w pierwszej kolejności dzieci. Dlatego poprzez akcję CSR to im najpierw chcemy uświadomić, dlaczego jest ono tak ważne dla zdrowia ludzi oraz środowiska, a jednocześnie pokażemy im, że może być ono naprawdę pyszne. Dzieci są przyszłością świata. Dlatego nauczymy je wybierać „dobre” jedzenie - takie które jest różnorodne i pełnowartościowe, a one przekażą tę wiedzę swoim dzieciom, a one kolejnym pokoleniom.

To dzięki dzieciom świat się wkrótce zmieni. I będzie to zmiana na lepsze! Już dziś wraz ze 100 000 rodzin przyGOTUJEMY prawdziwą rewolucję w zwyczajach żywieniowych Polaków – od tych najmłodszych do najstarszych. A wszystko za sprawą najmłodszego pokolenia, które stanie się liderem tej małej, wielkiej zmiany!